درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

عضو انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران با بیان اینکه دانش‌آموزان خراسان رضوی می‌توانند الگوی موفق کاربران فناوری اطلاعات باشند، گفت: والدین در حوزه آشنایی با فناوری اطلاعات بسیار عقب‌تر از دانش آموزان خود هستند.
نوید کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا) - اظهار کرد: با توجه به مطالعات و آمارهای جهانی بسیاری از جوانان امروزه بیش از یک رسانه را در یک زمان استفاده می‌کنند، برای مثال تلفن زدن، بازی کردن و استفاده از اینترنت در قالب بازی‌های گروهی تحت شبکه؛ این بدان معنی است که برخی کودکان و نوجوانان به طور متوسط در روز 8 ساعت از رسانه‌ها و محتوای دیجیتال استفاده می‌کنند که حداقل 6 ساعت آن به استفاده از اینترنت برمی‌گردد.
وی تصریح کرد: باید آموزش بهره‌گیری صحیح از فناوری اطلاعات و اینترنت به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود ولی متاسفانه امروزه غالبا والدین و حتی بعضا آموزگاران و معلمان در حوزه آشنایی با فناوری اطلاعات بسیار عقب‌تر از دانش‌آموزان خود هستند که این موضوع در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به جامعه و نسل جدید کشور وارد کند.
کمالی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور باید بر مبنای فناوری اطلاعات شکل بگیرد، ادامه داد: بی‌توجهی به فناوری اطلاعات و عصر دانش‌محوری، می‌تواند سرعت، آهنگ رشد علمی کشور را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
دبیر کمیته فناوری دومین کنفرانس ملی دولت همراه اعلام کرد: امروزه طبق آمارهای ارائه شده در سال تحصیلی جدید، بیشترین تعداد دانش‌آموز را استان خراسان رضوی با 978 هزار و 672 دانش‌آموز در بین سایر استان‌های کشور در اختیار دارد که این خود می‌تواند پتانسیلی ویژه برای آینده این منطقه از ایران اسلامی محسوب شود.
وی اضافه کرد: تعداد بالای دانش آموزان و علاقمندان ادامه تحصیل در مقاطع عالی و دانشگاهی این ضرورت را ایجاد می‌کند که مدیران و کارشناسان آموزشی توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشند.
کمالی عنوان کرد: طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط منابع آماری کشور، استان خراسان رضوی بیش از 759 هزار کاربر اینترنت دائمی دارد که ضریب نفوذ اینترنت در افراد بالای 6 سال بوده که طبق این آمار در افراد 6 ساله و بالاتر بیش از 15 در صد است، بر اساس همین آمار ضریب نفود اینترنت در شهروندان خراسانی 10 ساله و بالاتر به بیش از 15 درصد می‌رسد.
وی اظهار کرد: باید پذیرفت که توجه به جنبه‌های آموزشی و فرهنگی فناوری اطلاعات در حوزه کودکان و نوجوانان می‌تواند علاوه بر رشد توانایی‌های فکری و اجتماعی آن‌ها، از بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی متوجه آن‌ها نیز جلوگیری کند.
او بیان کرد: امروزه الگوهای دولت الکترونیک و دولت همراه و تکنولوژی‌های مربوط به این دو حوزه از جمله m-Learning و e-learning می‌تواند قالبی مناسب جهت پیاده‌سازی نظام آموزشی فناوری محور برای دانش‌آموزان مناطق شهری و حتی مناطق محروم و مرزی باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب